Blog UIRP

Własne listy niestandardowe w MS Excel

Uzupełniaj automatycznie dane dzięki listą niestandardowym

W tym wpisie poruszymy temat list niestandardowych. Pod tą nazwą kryją się po prostu zapisane w programie MS Excel ciągi tekstów lub liczb, które możemy uzupełnić automatycznie poprzez przeciąganie prawej, dolnej krawędzi zaznaczonej komórki. Każdy użytkownik może od razu skorzystać z wbudowanych list w programie a są to:

1. Liczby porządkowe (1,2,3,4…..) lub wybrany przez nas własny ciąg liczbowy (np. 10,20,30….)

2. Tekst z dodaną liczbą (np. Produkt 1, Produkt 2 lub 1 Produkt, 2 Produkt). Tutaj liczna musi być dopisana przed albo po tekście.

3. Dni tygodnia i nazwy miesięcy

4. Daty

Możemy jednak stworzyć naszą własną serię niestandardową składającą się np. z naszych kontrahentów lub produktów, które musimy za każdym razem wprowadzać do naszych tabel ręcznie. Jeżeli jednak stworzymy z tych danych listę niestandardową to po wpisaniu, którejkolwiek wartości z listy i po przeciągnięciu prawej, dolnej krawędzi komórki otrzymamy ciąg dalszy naszej listy. Kolejną jej pozycje. Tak samo jak po słowie “poniedziałek” zawsze będzie “wtorek”.

Listy niestandardowe są częścią szkoleń z programu MS Excel, które oferuje. Zapytaj o szkolenia dla firm lub szkolenia indywidualne z programu MS Excel w formie on-line albo we Wrocławiu.

Jeżeli masz pytanie to napisz na biuro@uirp.pl lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Na kanale YouTube możesz zobaczyć film pokazujący jak krok po kroku dodać listę niestandardową. Pamiętaj aby zasubskrybować kanał. Raz w tygodniu dodaje film o tematyce MS Excel oraz e-commerce.


Sprawdź szkolenia

Wyślij e-mail


Zobacz szkolenia Udemy

secretcats.pl - tworzenie stron internetowych